Sonsaina : cants d’Occitània e d’Espanha sefarada

Una nòva creacion en Occitan : le duò de femnas format per Anaël e Laurie adaptan e interpretan a capella de cants occitans e sefrades, jos la forma d’un concèrt ont coïncidan cant e raconte. A l’encòp maire, filha,  amiga o amorosa, fan ausir las votz de las femnas, d’orizons e de temps diferents, que s’unisson dins lor talent de dire çò que viven, e de le partajar. Se seguisson e se mesclan de tèxtes de trobairitz del sègle XIII amb de cants seferades en ladino, la lenga dels Josieus d’Espanha al sègle XV, e de cançonas en occitan mai pròches de nos, a un o dus sègles prèp.

Sonsaina es nascuda de l’encontre d’Anaël, cantaira de formacion lirica que se regaudis de se dubrir als repertòris les mai variats, e de Laurie, dançaira totjorn mai afogada pel cant e per la musica tradicionala. Lor duò s’es teissut del fial de lor amistat : cada concèrt lor balha l’escasença de tornar crear un repertòri intimista per se confiar, amb las paraulas de femnas qui, en delai dels luòcs e dels temps, ressondisson totjorn.

Dijòus 21 d’abrial 2022 a 19h. La Topina, Tolosa.

Au sein du duo Sonsaina, Anaël et Laurie reprennent des chants occitans et séfarades qu’elles interprètent a cappella, sous la forme d’un concert mis en mouvement qui suit le cours de ce que leurs chansons racontent. Tantôt mère, fille, amie ou amoureuse, elles font entendre des voix de femmes d’horizons et de temps différents qui se rejoignent dans leur besoin de dire ce qui les traverse, et de le partager. Se succèdent et se mêlent des textes de trobaïritz du XIIIe siècle, des chants séfarades en ladino, langue des Juifs d’Espagne au XVe siècle, et des chansons en occitans plus proches de nous, à un ou deux siècles près.

Sonsaina est né de la rencontre d’Anaël, chanteuse de formation lyrique qui a à cœur de s’ouvrir aux répertoires les plus variés, et de Laurie, danseuse se frottant toujours plus au chant et à la musique traditionnelle. Leur duo s’est tissé au fil de leur amitié : chaque concert leur donne l’occasion de recréer un espace intimiste pour se confier à travers les paroles de femmes qui, par delà les lieux et le temps, font toujours écho.

Jeudi 21 avril 2022 à 19h. La Topina, Toulouse.

L’événement fb.

Comments

comments